De ceva timp auziți din ce în ce mai multă insistență despre Twitter, dar nu ați înțeles încă ce este? Ok, așa că astăzi voi încerca să vă clarific puțin ideile despre acest subiect și să explic, în detaliu, cum funcționează. Nu vă faceți griji, a fi capabil să înțelegeți cum funcționează Twitter nu este absolut complicat, doar „puneți mâna pe el” și gata, aveți cuvântul meu.
În primul rând, trebuie să știți că Twitter este o rețea socială sau, mai degrabă, un serviciu de microblogging foarte popular care vă permite să comunicați prin mesaje scurte, fotografii și videoclipuri care să fie publicate de pe computere, smartphone-uri și tablete. Este complet gratuit și respectă intimitatea utilizatorului (cu siguranță mai mult decât alte rețele sociale care sunt în prezent cele mai populare). Pe scurt, ceea ce încerc să vă spun este că acesta nu este încă un „duplicat” al Facebook. Într-adevăr, pentru a înțelege bine cum funcționează Twitter, trebuie să plecăm de la presupunerea că vorbim despre o lume complet diferită – atât în funcționare, cât și în conținut – în comparație cu cea creată de Mark Zuckerberg și asociați. Nu există prietenii de acceptat sau reciproc, toate postările sunt lizibile de oricine (cu excepția mesajelor directe, dar despre asta vom vorbi puțin) și nu există evenimente sau jocuri la care să participi.
Este adevărat, este nevoie de ceva timp pentru a asimila pe deplin toate „mecanicile” Twitter, dar nu este nicidecum complicat sau rezervat pentru pasionații de tehnologie, după cum spun unii. Încercați să îl utilizați singur și veți realiza rapid că înțelegerea modului în care funcționează Twitter este mult mai ușor de făcut decât de spus. După ce am clarificat acest lucru, să interzicem discuțiile și să începem imediat să ne ocupăm!
Înscrieți-vă pe Twitter

Pentru a intra în lumea Twitter trebuie mai întâi să vă înregistrați pentru serviciu. Pentru a face acest lucru, puteți acționa fie de pe computer, conectându-vă la site-ul web twitter.com , fie de pe smartphone sau tabletă descărcând aplicația oficială Twitter pentru Android , iOS și Windows Phone . Ca să spun adevărul, există și clienți Twitter terți, precum Tweetbot pentru iOS, dar pentru a face primii pași în această rețea socială este mai bine să folosiți aplicația oficială.
Pentru a crea un nou cont Twitter de pe computer, primul pas pe care trebuie să îl faceți este să porniți browserul web pe care îl utilizați de obicei pentru a naviga pe net și a vă conecta la pagina de pornire Twitter.
Apoi, faceți clic pe butonul Abonați situat în partea dreaptă sus și completați formularul care este afișat pe ecran tastând numele dvs., adresa dvs. de e-mail și parola pe care doriți să o utilizați pentru a accesa rețeaua socială și apoi faceți clic pe butonul Abonați – vă . În acest moment, alegeți numele de utilizator pe care să îl utilizați în serviciu și faceți clic pe Înscrieți-vă .
Apoi alegeți dacă doriți să furnizați și Twitter numărul dvs. de mobil în fața unui grad mai mare de securitate a contului sau dacă treceți la pasul următor apăsând linkul Omite situat în partea stângă jos. Acum indicați numele de utilizator cu care intenționați să vă prezentați publicului Twitter completând formularul corespunzător vizibil pe ecran și faceți clic pe Următorul . În cele din urmă, apăsați butonul Să începem! .
Dacă, pe de altă parte, ați descărcat aplicația Twitter de pe mobil sau tabletă, porniți-o, apăsați butonul Abonare și urmați instrucțiunile de pe ecran. Vi se va cere să introduceți numele dvs., apoi numărul dvs. de telefon și o scurtă verificare a acestuia din urmă va începe (similar cu cel care se face în timpul înregistrării pentru WhatsApp). Apoi va trebui să alegeți o parolă pentru a accesa Twitter, un nume de utilizator pe care să îl utilizați în serviciu și va trebui să indicați adresa de e-mail.
La sfârșitul fazei de înregistrare – atât pe computer, cât și pe dispozitivele portabile – veți fi invitat să inserați o fotografie de profil care să vă reprezinte și să vă indicați principalele interese (de exemplu , muzică , sport , divertisment etc.). În consecință, Twitter vă va oferi profiluri pe care să le urmăriți relevante pentru temele selectate. De asemenea, vi se va cere să partajați contactele din agenda de adrese pentru a găsi prietenii deja abonați la serviciu: alegeți dacă acceptați sau nu, apăsând butonul Importați contacte sau Nu, mulțumesc. Apoi alegeți dacă începeți să urmăriți pe cineva dintre utilizatorii indicați sau să deselectați tot și apăsați butonul Continuare. Apoi activați sau lăsați notificările Twitter dezactivate de pe browserul dvs. sau de pe mobil.
Odată ce acești pași au fost trecuți, sunteți oficial gata să „trimiteți un tweet”. În primul rând, aș spune că pentru a aprofunda funcționarea serviciului și a înțelege care sunt principalele sale diferențe în comparație cu Facebook.
Urmăritor și următor

twitter2
După cum știți cu siguranță, Facebook este structurat cu un sistem de prieteni comuni. Pe scurt, fiecare utilizator poate solicita prietenia altei persoane și, atunci când cererea este acceptată, cei doi pot comunica între ei, pot vizualiza actualizările lor de stare, vizualiza / comenta fotografii și așa mai departe. Pe Twitter, acest concept de reciprocitate nu există.
Pe Twitter nu există prieteni decât adepți și următori , adică oameni care urmăresc actualizările tale și persoane ale căror actualizări le urmărești. În ambele cazuri, nu este nevoie să reveniți la atenție. Dacă cineva a decis să vă urmărească și să vă vizualizeze mesajele, nu trebuie să vă întoarceți favoarea devenind adeptul lor și invers.
Tweet

twitter3
Acum să trecem la postările publicate pe profil. După cum am menționat, acestea sunt, de asemenea, profund diferite pe Twitter în comparație cu Facebook. În primul rând, acestea nu sunt numite actualizări de stare, ci tweets (ciripituri, care doresc să facă o traducere forțată în italiană) și au o limită strictă de 280 de caractere .
Pe scurt, tweet-urile seamănă mult mai mult cu mesajele text decât postările uneori cu kilometri de pe Facebook, dar asta e frumusețea! Cu doar 280 de caractere disponibile, sunteți adesea forțați să acordați mult mai multă atenție ceea ce scrieți și acest lucru crește foarte mult calitatea generală a conținutului Twitter comparativ cu cea a Facebook.
Pe lângă tweet-urile „pure”, alcătuite doar din text, este posibil și să distribuiți fotografii (așa cum v-am explicat într-un mod foarte detaliat în ghidul meu despre cum să tweetează o fotografie ), videoclipuri (dacă vă amintiți bine I am explicat cum să procedez în tutorialul meu despre cum să încărcați videoclipuri pe Twitter ) și GIF-uri animate (v-am spus despre ele în tutorialul meu despre cum să trimiteți un tweet într-un GIF ).
Pentru a trimite un tweet, pur și simplu apăsați butonul Tweet (de pe desktop) sau pe butonul reprezentat simbolul unui stilou cu pene situat în partea dreaptă sus a ecranului Twitter (pe iOS) și în partea dreaptă jos (pe Android), tastați mesaj în forma corespunzătoare care apare pe ecran și selectați butonul Tweet . Pentru a trimite un tweet cu fotografii și videoclipuri, pe de altă parte, după ce începeți compunerea unui nou mesaj, apăsați butonul cu simbolul imaginii și alegeți imagini sau videoclipuri pentru a le posta pe cronologie. În schimb, pentru a trimite un tweet GIF, trebuie doar să selectați butonul GIF corespunzătorașezat lângă el. În urma unei actualizări Twitter, toate atașamentele multimedia nu mai scad spațiu din textul tweet-ului; prin urmare, nu veți fi scăzut din cele 280 de caractere disponibile pentru tweet-ul dvs.
Răspunsuri

twitter4
Și în ceea ce privește comentariile, cum funcționează Twitter? Este posibil să comentați tweet-urile și fotografiile persoanelor pe care le urmăriți? Desigur, dar chiar și în acest caz mecanica este diferită de ceea ce ești obișnuit pe Facebook.
Pentru a comenta o postare sau o fotografie pe Twitter trebuie să utilizați funcția Răspuns (pictograma cu un simbol de desene animate ) prezentă sub fiecare mesaj. Făcând clic pe acest buton, va apărea automat un câmp de text cu semnul la (@) și numele de utilizator al persoanei pe care doriți să o trimiteți.
Am subliniat imediat că melcul este simbolul folosit pe Twitter pentru a menționa o persoană și a conversa cu ea. De exemplu, dacă doriți să menționați utilizatorul Salvatore Aranzulla în tweet-ul dvs., trebuie să scrieți @salvoaranzulla în mesaj. Chiar dacă persoana pe care ați menționat-o nu este adeptul dvs. (adică nu vă urmărește actualizările), va primi o notificare cu privire la mențiunea pe care ați făcut-o.
În conversații, numele de utilizator al persoanei căreia îi sunt destinate mesajele ar trebui plasat la începutul tweet-ului (de exemplu, @salvoaranzulla ce mai faci? ). Acest tip de mesaj este afișat numai de către partea interesată sau de către cei care sunt adepți ai dvs. și ai destinatarului tweet-ului. Pentru mai multe detalii despre această problemă, găsiți în ghidul meu despre cum să menționez pe Twitter .
Acțiuni

twitter5
Acum să trecem la partajare. Pe Twitter, precum și pe alte rețele sociale și, de asemenea, pe Facebook, este posibil să partajați linkuri . Pentru a face acest lucru, trebuie doar să tastați adresa din tweet sau să utilizați butoanele corespunzătoare pentru partajările sociale disponibile pe bloguri și site-uri web. Rețineți că, în acest caz, 23 de caractere sunt reduse din mesaj, indiferent de lungimea reală a adresei URL.
Apoi puteți retweetează mesajele altora pentru a le publica în profilul dvs. citând automat autorii. Pentru a face acest lucru, nu trebuie decât să vă poziționați cu indicatorul mouse-ului pe tweet pentru a fi raportat în profilul dvs. și să faceți clic pe butonul Retweet (pictograma cu cele două săgeți circulare stilizate ) care apare în partea de jos, tastați orice comentați pentru a adăuga la retweet și faceți clic pe butonul corespunzător pentru a continua cu partajarea. Autorul original al mesajului retweeted va fi informat de Twitter, la fel ca în cazul conversațiilor.
O altă modalitate de a arăta apreciere pentru un conținut postat pe Twitter este să îl adăugați la cele care vă plac, adică să îl adăugați la o listă de tweets salvate în secțiunea Apreciați din profilul dvs. (dar nu repostată în cronologia dvs., așa cum este cazul) cu retweets). Pentru a adăuga un tweet la cele care vă plac, trebuie doar să faceți clic pe simbolul inimii mici care este plasat sub el.
Mesaje directe

twitter6
Twitter, la fel ca Facebook, permite utilizatorilor să-și trimită reciproc mesaje directe , cunoscute sub denumirea de DM-uri , care pot fi citite doar de cei direct implicați și care nu apar în cronologia serviciului. Pentru a le utiliza, trebuie doar să vă conectați la profilul utilizatorului de contactat, apăsați pictograma plic și tastați mesajul pe care doriți să îl trimiteți în mod privat în câmpul de text corespunzător afișat pe ecran și apăsați butonul pentru a trimite totul.
Rețineți că, pe lângă textul simplu, puteți trimite și imagini, videoclipuri și GIF-uri prin mesaj privat. Pentru a face acest lucru, trebuie doar să apăsați butonul corespunzător care vi se afișează în corespondență cu secțiunea pentru a tasta textul care trebuie trimis ca DM.
Mesajele directe nu au limita de 280 de caractere, cum ar fi tweet-urile publice, dar este bine de reținut, în mod implicit, acestea pot fi utilizate doar de două persoane care se succed.
Dacă sunteți interesat să acceptați mesaje private chiar de la cei care nu vă urmăresc și / sau nu sunt într-adevăr adepți, trebuie să accesați setările contului dvs. (în Setări și confidențialitate din meniul care apare făcând clic pe fotografia dvs.) selectați elementul referitoare la confidențialitate și securitate , puneți bifa lângă articolul Primiți mesaje directe de la oricine și salvați modificările făcute.
Hashtag-uri și tendințe

twitter7
Până acum ar trebui să fiți destul de clar cu privire la modul în care funcționează Twitter. Cu toate acestea, înainte de a vă permite în sfârșit să utilizați celebrul serviciu de microblogging, știu alte două lucruri despre care cred că ar trebui să vă vorbim: hashtag-uri și tendințe . Despre ce e vorba? Ei bine, practic subiecte care sunt populare pe Twitter la un moment dat.
Mai precis, hashtagurile (prezente și pe Facebook și Instagram, sunt „etichete” precedate de simbolul hash (#) pe care utilizatorii îl pot introduce în tweet-urile lor pentru a-i face pe ceilalți să înțeleagă că vorbesc despre un anumit subiect. De obicei, sunt folosite pentru a discuta evenimente majore, știri sau probleme care, din orice motiv, au câștigat interesul oamenilor pe Twitter.
De exemplu, dacă mulți utilizatori Twitter își spun cuvintele despre un eveniment extraordinar adăugând hashtagul #grandeevento la mesajele lor, oricine face clic pe acel hashtag va putea vizualiza toate mesajele care vorbesc despre subiect.
Tendințele, altfel cunoscute sub numele de tendințe , sunt, prin urmare, hashtagurile și temele care se bucură de cea mai mare popularitate pe Twitter la un moment dat. Găsiți lista tendințelor Twitter în bara laterală situată în partea stângă a paginii de pornire a rețelei sociale.
Ajutor și alte informații

twitter11
Aș spune că acum aveți toate informațiile de care aveți nevoie pentru a face față acestei noi aventuri de „internet”. Cu toate acestea, dacă aveți încă unele îndoieli sau dacă aveți nevoie de informații și mai detaliate despre această funcție sau alta, știți că, în mod clar, pe lângă faptul că puteți conta pe mine, puteți profita de Centrul de ajutor Twitter pe care îl puteți accesați făcând clic aici .
În Centrul de ajutor veți găsi toate informațiile posibile și imaginabile referitoare la Twitter, funcționarea acestuia și orice îndoieli, probleme și probleme care pot fi întâlnite atunci când utilizați acest serviciu de rețele sociale. Puteți consulta tot ceea ce privește subiectele principale făcând clic pe linkurile de interes din partea de sus a paginii web afișate sau puteți introduce un cuvânt cheie de referință specific în câmpul de căutare din partea de sus.
Pentru orice clarificare suplimentară, personalul Virgilio este la dispoziția dvs., contactați-ne!