Recent, un prieten de-al tău a descoperit că a activat din greșeală un VAS ( Serviciu cu valoare adăugată ) pe SIM , adică unul dintre acele servicii de abonament care îți permit să primești știri, jocuri, imagini de fundal, videoclipuri și orice altceva pe telefonul tău mobil înainte de plata săptămânală sau lunară a unei sume mici de bani.
Întrucât și voi bănuiți că ați activat din greșeală unul dintre aceste servicii, v-ați întrebat: cum să știți dacă am abonamente active pe mobil și ați „trasat” pe Web, căutând o soluție. Dacă acesta este într-adevăr cazul și, prin urmare, ați ajuns la acest tutorial doar pentru a încerca să risipiți această îndoială, nu vă faceți griji: sunt aici în mod intenționat pentru a vă ajuta.
De fapt, în următoarele paragrafe, vă voi arăta în detaliu cum să aflați dacă ați activat un serviciu de abonament pe smartphone-ul dvs. și, dacă da, cum să îl dezactivați. Puteți face acest lucru contactând un număr gratuit, verificând ultimul SMS pe care l-ați primit, monitorizând creditul rămas sau contactând operatorul. Lectură fericită și mult succes pentru tot!

ab
Înainte de a explica cum să identificați abonamentele active pe telefonul dvs. mobil, aș dori să vă ofer câteva informații preliminare cu privire la subiectul în cauză.
Mai exact, aș dori să vă spun că, comparativ cu trecutul, SAV sunt dezactivate în mod implicit de toți operatorii de telefonie italieni, iar activarea acestora este acum o operațiune care poate fi efectuată doar în mod voluntar.
După intrarea în vigoare a rezoluției AGCOM 10/21 / CONS în mai 2021 , de fapt, operatorii italieni au activat blocarea preventivă a serviciilor de abonament, comunicând acest lucru clienților lor prin SMS, e-mail sau alte canale de comunicare responsabile.
Prin urmare, dacă aveți un VAS activ pe smartphone-ul dvs., înseamnă că ați dat consimțământul expres pentru activarea acestui tip de servicii. Dacă totul este clar până acum, să mergem mai departe.
Cum se știe dacă există abonamente active pe mobil

ab2
Există diferite moduri de a ști dacă există abonamente active pe mobil . Puteți contacta Centrul unic de dezactivare, puteți verifica ultimele mesaje SMS primite pentru a verifica notificarea de activare a unui nou serviciu de abonament, puteți verifica creditul rămas al cartelei SIM pentru a afla dacă s-au retras sume „suspecte” sau puteți contacta serviciul de asistență pentru clienți a operatorului dvs. de telefonie. Găsiți totul explicat în detaliu în paragrafele următoare.
Contactați Centrul unic de dezactivare

ab3
Cel mai simplu mod de a verifica activarea unui serviciu plătit în contul dvs. este să apelați Centrul unic de dezactivare . Acest serviciu, care funcționează pentru orice utilizator de telefonie mobilă, vă permite să aflați într-un timp foarte scurt dacă există VAS-uri active.
Pentru a-l utiliza, formați 800 442 299 pe apelatorul telefonului smartphone (ecranul în care se află tastatura numerică) și începeți apelul. Dacă nu există abonamente active pe numărul dvs., veți auzi mesajul „Nu există servicii Premium active pe numărul gratuit” . Dacă, pe de altă parte, există VAS-uri active pe utilizatorul dvs., urmați instrucțiunile din ghidul vocal pentru a le dezactiva.
Verificați mesajul SMS primit

ab4
Poate că ar putea părea banal ca o soluție, dar verificarea SMS-ului primit poate dezvălui dacă ați activat sau nu un serviciu de abonament pe SIM. Atunci când un VAS este activat, de fapt, un SMS este de obicei trimis utilizatorului, în care sunt explicate detaliile serviciului și sunt furnizate instrucțiuni despre cum să îl dezactivați (voi vorbi despre asta mai târziu, din nou în această postare) .
Este posibil să fi pierdut din vedere SMS-urile în cauză din cauza inundațiilor de notificări pe care le primiți în fiecare zi de la WhatsApp , Telegram și toate celelalte aplicații de mesagerie instantanee, așa că vă invit să verificați mai multe în aplicația Mesaje a smartphone-ului dvs.
Tocmai ați șters toate SMS-urile primite și vă este teamă să nu puteți verifica mesajele privind activarea serviciilor de abonament? Stai calm și nu-ți pierde inima. Încercați să recuperați SMS-urile șterse citind ghidul în care vă explic cum să faceți acest lucru. Dacă din păcate nu reușiți, utilizați una dintre metodele alternative enumerate mai jos pentru a găsi prezența serviciilor de abonament activate din greșeală pe SIM.
Verificați creditul rămas

ab5
Verificarea creditului rămas este un alt mod excelent de a verifica abonamentele active pe SIM. După cum v-am spus acum un moment, serviciile de abonament retrag sume mici de bani săptămânal sau lunar din contul de telefon al utilizatorului care le-a activat. Din motivul menționat anterior, verificați-vă periodic creditul (și poate scrieți-l undeva): dacă chiar și câțiva cenți sunt retrași în fiecare săptămână pentru servicii nesolicitate, este posibil să fi activat accidental un SAV.
Nu știți cum să verificați creditul rămas pe SIM? De obicei, este posibil să faceți acest lucru trimițând un SMS la numărul stabilit de operatorul dvs., utilizând aplicația oficială a acestuia din urmă, accesând zona rezervată online sau contactând serviciul clienți .
Dacă aveți dificultăți în verificarea creditului rămas pe cartela SIM, citiți unul dintre următoarele ghiduri pe care le-am pregătit pe acest subiect și pe care le puteți găsi mai jos.

ab6
Dacă ați venit la acest ghid pentru că v-ați întrebat „cum să știu dacă am abonamente active pe telefonul mobil TIM” , „cum să știu dacă am abonamente active pe telefonul mobil Vodafone” și așa mai departe, soluția este să contactați operatorul de interes al dvs. prin intermediul unuia dintre canalele de asistență puse la dispoziție de acesta din urmă.
De fapt, contactând serviciul de asistență pentru clienți al operatorului dvs., puteți solicita consultantului cu care veți fi contactat pentru a verifica prezența oricăror servicii de abonament active pe SIM și pentru a continua, în același timp, dezactivarea acestora (de asemenea solicitând rambursarea sumelor deja retrase, dacă abonamentele au fost subscrise timp de 7 zile sau mai puțin).
Mai jos vă dau numerele pentru a contacta Serviciul Clienți al principalilor operatori italieni. Cu toate acestea, nu ezitați să citiți articolele pe care le găsiți legate mai jos pentru a obține mai multe informații despre combinațiile numerice pe care trebuie să le efectuați pentru a vorbi cu un operator „în carne și oase” și pentru a afla cum să primiți asistență prin intermediul rețelelor sociale sau online.
TIM – număr de apelat: 119 . Faceți clic aici pentru mai multe informații despre cum să contactați TIM.
Vodafone – numărul de apel: 190 . Faceți clic aici pentru mai multe informații despre cum să vorbiți cu Vodafone.
WINTRE – numărul de apel: 159 . Faceți clic aici pentru mai multe informații despre cum să vorbiți cu un operator WINDTRE.
Iliada – numărul de apel: 177 . Faceți clic aici pentru mai multe informații despre cum să contactați Iliad.
Cum să dezactivați abonamentele mobile active

ab7
Informațiile pe care le-am scris în paragrafele anterioare v-au ajutat să identificați abonamentele active pe telefonul dvs. mobil și acum doriți să știți cum să le dezactivați? Pe lângă acționarea din Centrul unic de dezactivare (despre care v-am spus câteva rânduri mai sus ), în multe cazuri este posibil să faceți acest lucru și prin trimiterea unui SMS cu NO sau STOP scris la numărul indicat în mesajul de activare care a fost livrat de dvs. de către serviciu. prin abonament. Puteți face acest lucru și contactând operatorul dvs. și solicitându-vă în mod explicit să dezactivați abonamentele nesolicitate care sunt active pe SIM.
Dacă ați solicitat dezactivarea VAS în termen de 7 zile de la activare, nu uitați să solicitați operatorului dvs. rambursarea banilor care vi s-au furat (unii operatori, precum TIM, vă permit să faceți acest lucru chiar dacă 12 zile au trecut).
Pentru mai multe informații despre cum să dezactivați serviciile de abonament și, eventual, cum să solicitați o rambursare, citiți tutorialul pe care l-am publicat pe acest subiect, care conține alte informații utile.
Cum să dezactivați abonamentele la aplicații

ab8
Dar despre dezactivarea abonamentelor la aplicații ? Practic, în marea majoritate a cazurilor, este posibil să faceți acest lucru accesând secțiunea dedicată abonamentelor care este prezentă în Android Play Store (sau în magazinul alternativ instalat pe dispozitivul dvs., dacă utilizați un terminal fără Google servicii) sau în iPhone App Store și acționează direct de acolo. Cu toate acestea, în alte cazuri, poate fi necesar să faceți acest lucru accesând setările aplicației pentru care v-ați abonat.
Pentru mai multe informații despre acest lucru, consultați ghidurile mele despre cum să anulați abonamentele la aplicații și cum să anulați abonamente pe iPhone .
Pentru orice clarificare suplimentară, personalul Virgilio este la dispoziția dvs., contactați-ne!